Raliul Clujului, 2003 

Înaintea acestui raliu, șansele mele de a câștiga campionatul erau mai mult teoretice. Împreună cu toată echipa am hotărât să mergem la acest raliu pentru a câștiga și fără să ne gândim la deznodământul campionatului. 

Am început raliul destul de tare, dar am lovit un bolovan pe la jumătatea probei și cauciucul de pe stânga față a început să se dezumfle. Am terminat proba cu al-4-lea timp, am pus roata de rezervă și am câștigat următoarea probă specială. 

Această a 2-a probă specială a fost decisivă pentru noi deoarece principalul nostru contracandidat la titlul național, Emanuel Ilina, a abandonat iar noi am început din nou să credem că putem câștiga campionatul. Am reușit să câștigăm și următoarea probă specială, dar am început să mergem fără să mai riscăm deloc. În aceste condiții, trebuia să terminăm raliul pe locul al-2-lea iar George Morar să se claseze în urma noastră. 

Totul a mers bine până înaintea ultimei probe speciale. Aveam un avans de 27 sec. înaintea lui George Morar și ne aflam pe al- 2-lea după Bogdan Marișca, când, înaintea ultimului parc de service, mașina noastră Hyundai Accent WRC a refuzat să mai pornească. În acele momente am crezut că totul s-a sfârșit și mă întrebam de ce a costat atât de mult mașina asta. Am împins împreună cu copilotul mașina până în parcul de service și ne-am ales cu o penalizare de 30 sec. 

Astfel, înaintea ultimei probe speciale, aveam de recuperat 3 sec, care nu reprezentau o problemă în cazul în care mașina funcționa normal. 

Pe ultima probă specială s-a întamplat ceva ce nu credeam că este posibil în sport. Cam după 2 km. de la startul pe specială, l-am vazut pe Bogdan Marișca oprit pe mijlocul drumului și făcându-ne semne disperate să oprim. Am pus frână, încercând să opresc mașina, dar ajungând lângă el și văzând că nu este nici o problemă am plecat mai departe, foarte nervos, neînțelegand de ce Bogdan, dacă a avut într-adevar probleme, nu a tras mașina la o parte din drum. 

Deși pe ultima probă specială temperatura motorului a ajuns la 130 de grade, gândul la titlul național ne-a făcut să nu încetinim deloc. Ajunși la capătul probei am aflat că și George Morar a primit o penalizare de 10 sec. În aceste condiții noi eram practic campioni naționali. George a bătut această probă, dar numai cu 2 sec. în fața noastră, cu 7 sec. în fața lui Dan Gartofan și cca. 40 sec. în fața lui Daniel Ungur, dar acest timp incredibil pe care l-a scos George ma face să cred că a folosit o « scurtătură », lucru cunoscut la Cluj și din anii precedenți. 

După ce a trecut și Gorge Morar linia de sosire a probei, am avut o mare surpriză deoarece Bogdan Marișca venea și el pe probă. Văzând acest lucru, normal că am așteptat unele explicații. Faptul că ei au întâlnit un tractor pe probă, încetinindu-ne pe noi, nu a fost o scuză prea bună, s-au întalnit multe cazuri la noi și în campionatul mondial de raliuri, chiar în Formula 1, când a aparut ceva neprevăzut pe traseu, dar până acum înca nimeni nu și-a permis să facă ceea ce a făcut Bogdan Marișca. Am crezut la început că a fost ceva întâmplător, dar după ce Bogdan a căutat să mă acuze și să spună că nu eu sunt adevăratul campion, mi-am dat seama că n-a fost ceva întâmplător. 

Dar totul este bine când se termină cu bine; am zis că voi uita acest capitol, gândurile mele îndreptându-se deja către următorul sezon precum și spre problemele ce trebuiesc rezolvate până la startul primei etape din 2004. 

Per ansamblu, 2003 a fost un sezon bun, mulțumesc și pe această cale sponsorilor, echipei tehnice și tuturor celor care m-au sprijinit și m-au susținut, dar în primul rând familiei care a fost alaturi de mine și a crezut în șansele mele din momentul în care am renunțat la box și am început acest nou sport.

Mihai Leu

RALIURI > ARHIVA